joi, 17 martie 2011

Depasirea problemelor financiare

 Nu stiu daca mai fac ceva bine.M-am casatorit din dragoste in anul 1990,nu stiu daca am facut bine ceva pana acum,am tot stat sa se schimbe ceva si acum totul parca s-a schimbat in rau ,avem 2 copii ,fata este studenta anul 1,baiatul este in anul 3 la un colegiu ,dar problema mea este alta.Am un sot ,parerea mea putin cam egoist ,el lucreaza inca in cadrul armatei ,pana anul trecut inca nu am stiut vreodata adevaratul salariu ,ii cam place sa bea ,familia din partea socrului meu avea un pic de ,,avere,,/noi am facut credite sa tot acoperim diverse gauri provenite in special din facturile la  curent ,gaze ,apa,lumina ,locuim in aceeasi curte cu parintii lui,anul trecut aproape ca am avut un soc in momentul cand sau taiat salariile,de ce?pt. ca in anul dinainte a primit o mostenire in valoare de vreo 40000 lei ,pe care eu pur si simplu nu am stiut s-o administrez ,am facut placerile copiilor ,am luat diverse lucruri nu neaparat folositoare si am platit luna de luna facturi rate pregatire fata si uite asa sau dus banii ,in momentul cand s-au taiat salariile atunci sotul meu ca de fiecare data cand avea probleme grave a venit si a spus ,nu am mai avut cum si unde sa mai imprumutam ,am crezut ca fac un lucru bun spunand macar tatalui meu (si in familia mea ,au fost unele probleme cand eram copil),acesta ia spus surorii lui care acum chipurile imi si ajuta fata (dandu-i mancare)parintii mei dandu-i banii necesari pt camin ,dar eu am ramas cu un gust super amar ,m-am zbatut tot timpul sa iesim la liman si parca nu mai am putere ,inca il mai  simt ca mai face cate ceva cu banii stiind ca oducem destul de greu ,si ma doare sufletul cand ma gandesc ca va veni si ziua cand fiica noastra se va marit si cu ce o vom ajuta?Sincer stiu ca nu am fost poate prea explicita ,nu stiu ce sa mai fac ,el nu stie altceva decat sa fumeze ,sa bea si ..nu prea mai avem alte relatii ca doi soti ,pt ca are si diabet nu prea isi ia pastilele si dupa cum v-am spus mai si bea ,,,,nu stiu poate imi puteti pune intrebari ,simt ca nu stiu ce sa mai fac ,m-am inchis in mine ,nu mai stiu ce sa fac sa fie bine si pentru noi.

cu deosebita stima M



Buna M.,

Voi rezuma situatia ta in felul urmator si sper sa nu gresesc: sunteti o familie cu doi copii, ambii studenti, tu nu esti prea multumita de sotul tau ( pe motiv ca bea si crezi ca ar cheltui pe ascuns bani din salariu), ati primit o mostenire in urma cu ceva timp pe care consideri ca nu ai administrat-o cum trebuie si in prezent aveti probleme financiare, plus ca iti faci griji de zestrea fiicei tale.

Foarte multe familii din Romania se confrunta cu probleme financiare si de multe ori partenerii nu stiu decat sa dea vina unul pe altul ( ea risipeste banii, el ii cheltuieste pe tigari si bautura, etc). Situatiile acestea nu sunt deseori lipsite de conflicte, certuri, reprosuri dure si chiar violenta.

Daca problema voastra e lipsa banilor, incercati sa nu extindeti aceasta problema mai mult decat e necesar: adica sa nu va afecteze si pe alte planuri. Va indemn sa nu va certati din cauza asta, fiti toleranta cu sotul dumneavoastra, pastrati totusi o atmosfera de liniste in casa. Pentru ca orice probleme familiale ar fi intr-un camin, nu se pot rezolva daca atmosfera este incinsa. Puteti, dupa mai multe zile in care mentineti liniste in casa, sa purtati o discutie cu sotul despre ceea ce va nemultumeste. Ii puteti propune ca in fiecare luna sa puna de-o parte niste bani pentru copiii vostri, face-ti-l sa promita asta. Dar nu va enervati daca nu reusiti sau daca nu se tine de cuvant. Dumneavoastra ati incercat. Daca nu reusiti, va recomand sa acceptati situatia, in cazul in care nu doriti o despartire.

Chiar daca banuiti ca ar consuma bani din salariu fara sa va spuna, lasati-l in pace. Nu va plangeti la el, nu-l certati, pentru ca in modul acesta el va va ascunde si mai multe, va va privi ca pe un dusman care incearca sa-i schimbe comportamentul. Acceptati-l asa cum este pentru ca sunt sanse destul de putine de a-l schimba ( in special pentru ca lucreaza in cadrul armatei si caracterul ii este déjà format). Ganditi-va ca si dumneavoastra ati facut greseala ca in trecut sa gestionati gresit mostenirea (destul de consistenta), fara sa va ganditi la viitor. Vreau sa subliniez faptul ca, desi amandoi se pare ca sunteti vinovati pentru situatia financiara, trebuie sa va acceptati greselile si minusurile unul altuia. Alta solutie mai buna nu exista, celelalte ar duce doar spre cearta si dezbinare.

Nu puneti chiar atat de mult accentul pe zestrea fiicei dumneavoastra. Cred ca mai important pentru ea acuma este sa aiba parinti impacati si pe care sa-i vada fericiti.

Incercati sa fiti dumneavoastra mai inteleapta decat sotul. Pastrati-va calmul, nu va mai faceti atatea probleme in legatura cu orice, fiti mai pozitiva. Lasati sa decurga toate de la sine, nu va mai bateti capul cu fiecare maruntis.

Se spune ca atunci cand ai o problema, cel mai util lucru este sa nu te agiti din cauza ei. Atunci cand va stresati cu rezolvarea problemei si sunteti mereu tulburata, nu mai aveti o singura problema ca la inceput, acum sunt doua si eforturile depuse pentru inlaturarea lor vor fi duble.

Cele mai bune decizii se iau cu mintea limpede, asadar ramaneti calma orice s-ar intampla si ganditi-va ca nu sunteti dumneavoastra in stare sa controlati totul in jurul dvs. Acceptati lucrurile bune si puneti accent pe ele, chiar daca incepeti singura sa ganditi asa, fara ajutorul sotului.

Daca pana in prezent v-ati descurcat cat de cat cu banii, asa va fi si pe viitor. Cred ca ati avut ce invata din risipirea acelei mosteniri si veti putea aprecia in prezent banii de care dispuneti. Nu va mai ganditi la trecut, asta a fost. Si, in concluzie, dati-va silinta ca in casa dumneavoastra sa fie liniste si pace, in loc sa va focusati pe lucrurile materiale si defectele sotului, pentru ca repet, nu il mai puteti schimba.

Cu prietenie si speranta,
Echipa Momente Grele Sfaturi Obiective




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu